Gitározz és improvizálj Te is zenei alapra – Little Wing

    Ezúton ajánlunk számotokra weboldalakat, ahol gitározásra alkalmas zenei alapok találhatók. Miért is jó ez?!

    A keresett nótát különböző általatok választott hangszerek nélküli előadásban le tudjátok tölteni. Például gitárszóló gyakorlásához vagy a gitár kíséret rájátszásához vagy akár basszus alap feljátszásához, minden más hangszer vagy énekhang meglétével, az eredeti megszólaláshoz majdnem teljesen egyező verzióban is megtalálhatod:

    • énekhanggal vagy anélkül
    • basszusgitárral vagy anélkül
    • szólógitárral vagy anélkül

    Megosztunk egy Gitárpengető rá-gitározás próbálkozást az eredeti szólóval, illetve némi improvizálással a következő oldalon elérhető alapra:

    Letölthető backing track: https://www.guitarbackingtrack.com/search.php?query=little+wing

    (olvasd tovább…)

      Sétáló basszus gitár játék technika

      A sétáló basszus gitár játék stílus egy fajta kíséreti mód, amely gyakori a barokk zenében és a jazzben.

      A kíséret alatt létrehozunk egy rendszeresen megszólaló hangot, minden (jellemzően) negyednél szólal meg, hasonlóan ahogy a láb üti az ütemet játék közben.

      1. variáció: C | h-hang | Am | g-hang | F | e-hang | G | h és c hang
      2. variáció: C | C/G | C | d-e-f hang | F | F/C | F | e-d hang | C | C/G | C | h-a hang | G | G/D | G | a-h hang
      3. variáció: Em | g-h hang | Am | c-e hang | Em | g-h hang | H7 | h-f# hang

      4. variáció: a lényeg leírva

      -----------------------------|----------------3---------|-------------|-
      -----0------------0----------|----5-----------5---------|---7---------|-
      -----0------------0----------|----5------2--5---2-------|---7------4--|-
      -----0-------2--5---2--------|------2--5----------5--2--|-----4--7----|-
      --------2--5----------5--2---|--3-----------------------|-5-----------|-
      -3---------------------------|--------------------------|-------------|-

      5. variáció:

      ---0-----------|------------|-----------|-------
      ---0--------0--|---------0--|---------0-|-------
      ---0--------0--|---------0--|---------2-|-------
      ------------0--|---------2--|---------1-|-------
      ---------------|-2--5--3----|-2--3--2---|-2p0---
      -0--2--5--3----|------------|-----------|-----3-

      Jazz sétáló basszussal:

       

      A basszusok az akkordokhoz illeszkedő skála hangok keveréke, amely hangok segítenek felvázolni a dal vagy dallam akkordmenetét. Ez a basszus gyakran dallamos formában felváltva emelkedik és süllyed a gitár nyakán több érintőn át. A sétáló basszus használja a skálákat, skála futamokat, ahol az akkord nem cseng ki egyszerre, hanem egymás után szekvenciálisan szólal meg.

       

      (olvasd tovább…)

        Ezúton ajánlunk számotokra weboldalakat, ahol gitározásra alkalmas zenei alapok találhatók. Miért is jó ez?!

        A keresett nótát különböző általatok választott hangszerek nélküli előadásban le tudjátok tölteni. Például gitárszóló gyakorlásához vagy a gitár kíséret rájátszásához vagy akár basszus alap feljátszásához, minden más hangszer vagy énekhang meglétével, az eredeti megszólaláshoz majdnem teljesen egyező verzióban is megtalálhatod:

        • énekhanggal vagy anélkül
        • basszusgitárral vagy anélkül
        • szólógitárral vagy anélkül

        Megosztunk egy Gitárpengető rá-gitározás próbálkozást az eredeti szólóval, illetve némi improvizálással a következő oldalon elérhető alapra:

        Letölthető backing track: https://www.guitarbackingtrack.com/search.php?query=cocaine

        (olvasd tovább…)

          Kvint akkordok – power chords

          A kvint akkordokat leggyakrabban 5-ös vagy (3-as) jelöléssel látják el. Például C dúr skála esetén a “C5” vagy “C (no 3)” a prim (C) és az kvint (G) lejátszására utal. Tehát leggyakrabban kettős hangzatok.
          Ezeket meg lehet fordítani úgy, hogy a G alatt a C-t játsszuk (negyedik intervallumot adva). Lehet játszani a prim vagy a kvint hang oktávos megduplázásával is, ami szubjektíven magasabb hangot eredményez, alacsonyabb frekvenciákban kevesebb energiával, de még mindig megtartja a kvint akkord karakterét. Lásd még az akkordok hangjai cikkünket.

                  G5     A5     D5     E5     G5     A5     D5     A5
          E||----------------------------------------------(10)---(5)----|
          B||--------------------------------(8)----(10)----10-----5-----|
          G||------------------(7)----(9)-----7------9------7------2-----|
          D||----(5)----(7)-----7------9------5------7-------------------|
          A||-----5------7------5------7---------------------------------|
          E||-----3------5-----------------------------------------------|

            Slap és Tap ritmus gitáros technika

            A slap és pop gitár játék technikáról már pár éve készült egy cikk.

            Slap technika jellemzői:

            A zene kifejezést úgy fordíthatnánk, hogy csapva a húrokra. A játszási technikát a nagybőgőnél és a basszusgitárnál használják előszeretettel.

            Tap technikai jellemzői:

            A tapping technika nem csak basszusgitáron, de elvileg minden fogólapos pengetős hangszeren alkalmazható, de leginkább az elektronikus erősítésű hangszereken hatásos. Lényege, hogy a húrokat a bundok között a fogólaphoz való hozzáütéssel szólaltatják meg és utána a húrt leszorítva tartják, hogy az adott pozíciónak megfelelő hangot adja ki.

              Mit kell tudnia egy szóló és egy ritmus gitárosnak?

              Miről szól ez az ábra?

              Mit kell tudnia egy szóló és egy ritmus gitárosnak:

              • Hangnemeket, hiszen ugyanabban a  hangnemben kell játszaniuk vagy ugyanazt, de más fekvésben.
              • Hangolni
              • Megtanulnia a számokat, hiszen a ritmusgitáros adja a zenei alapot, a szóló gitáros a dallamot. Természetesen előfordul, hogy a két gitáros hangszeres szólót játszik. Gyakran például az intró során.
              • Jammelni

              A szóló gitárosnak tudnia kell:

              A ritmus gitárosnak tudnia kell:

                Ki tudja megmondani milyen arpeggiokat játszik a srác?

                Az arpeggio, mint díszítő elem jelenik meg a zenében. Tört akkord; akkordok hárfaszerűen, “törten” való előadásmódja úgy, hogy a hangok nem egyszerre, hanem egymás után szólalnak meg. Nézd meg cikkeinket a témában.

                1. kérdés:

                2. kérdés:

                https://www.facebook.com/NutchordtabsFC

                  Ebbe a családba kétszer csapott le a tehetség villám és lett két aranykezű gitáros lány

                  Grace és Chelsea Constable, akik közül leginkább Chelsea jelenik meg az alábbi cikk videóiban és mindenféle túlkapás nélkül játszik Chet Atkins-et vagy éppen Jimi Hendrixet, szolidan és profin. Annak ellenére, hogy manapság már Guthrie Govan, Billy Gibbons (ZZ Top) vagy Tommy Emmanuel mellett fényképezkedik, megőrizte kifogástalan modorát és finomságát. Mindez kiderül a kép-gyűjtemény dokumentációjában, ahol gitárlegendákkal való találkozik vagy akár zenél együtt.

                  A mostanság 30 éves hölgy 13 évesen is már profin kezelte a hangszerét. A manapság is rendkívül udvarias és csendes hölgynél több cikkben felteszik a kérdést, hogy a jövőben kifejleszti-e azt a magabiztos (agresszív) viselkedés módot, amely minden zenésszel kapcsolatban alapvető marketing álláspont, utalva arra, hogy erre szükség lehet a karrier fenntartásához a gyakran álomtörő zeneiparban.

                  Időnként csak a tehetségre van szükséged…

                  Chet Atkins-tól a Chinatown:

                  Van Halen-től az Eruption:

                  (olvasd tovább…)

                    GANGNAM STYLE jó énekhang nélkül semmit nem ér

                    Nem véletlen a rengeteg feldolgozás, mivel a 2016-os adatok alapján, ha összeadnánk azt az időt, amit az emberek a klip megnézésére fordítottak, durván 20 ezer évet kapnánk.

                    A Gangnam Style a dél-koreai énekes-rapper PSY dala, mely 2012. július 15-én jelent meg és rövid idő alatt internetes mémmé vált.


                    Gitárosok számára ajánlott változat:

                    CAPO on 2nd Fret (all chords relative to capo)
                     
                        Am  E   F   G   A
                    e---0---0---1---3---5---|
                    B---1---0---1---3---5---|
                    G---2---1---2---4---6---|
                    D---2---2---3---5---7---|
                    A---0---2---3---5---7---|
                    E---0---0---1---3---5---|
                     
                    Am
                    Oppan gang-namseutayil
                                       E  G
                    Kang-namseutayil
                     
                    

                    (olvasd tovább…)

                      10 híres filmes basszus téma

                      0:01 Seinfeld
                      0:33 Scrubs
                      0:52 Friends
                      1:40 The Wallking Dead
                      2:00 Breaking Bad
                      2:36 How I Met Your Mother
                      2:55 NCIS
                      3:18 The Big Bang theory
                      3:38 Game Of Thrones
                      4:09 The O.C