Multiskálás gitár

Comments: No Comments
Published on: 2021.04.24.

Felmerülhet a kérdés:

Hogyan kell használni, miben különböznek a sima nyaku gitároktól?

Az egész elrendezésnek az a lényege, hogy jobb hangot produkáló, kevesebb intonációs problémával küzdő gitárok szülessenek. Ezt leszámítva teljesen normális gitárok, amik pont úgy működnek, mint a hagyományos társaik.

Lehet-e sima bundozásu zenéket játszani egy multiskálás gitáron?

  • Teljesen ugyanúgy használhatóak, mint a rendes gitárok.
  • Tulajdonképpen rendes gitárok is. Annyi a különbség, hogy itt nem egy menzúrahossza van az összes húrnak, hanem többféle.
  • A basszus húrok hosszabb menzúrások, mint a diszkant húrok.
  • Ennek mellékhatásaként a bundok nem merőlesek a nyak hossztengelyére, hanem legyezőszerűen egyre jobban, laposabban szétterülnek.

 

Multiskálás gitárok a Thomannál.

A legnagyobb hangszerbolt Európában

Comments: No Comments
Published on: 2021.04.22.

Látogassunk el a Thomann hangszerüzletbe

Európa legnagyobb termékraktára

Mint a világ legnagyobb online hangszer- és zenei felszerelés-áruháza, méltán lehet büszke hatalmas választékára és a lehető legnagyobb rendelkezésre állásra. Ennek érdekében folyamatosan növeli logisztikai- és raktárkapacitását és bővíti házon belüli szakembereik létszámát is.

Musikhaus Thomann Linkpartner

Thomann partnerek vagyunk.

Gittler, az acél gitár

Comments: No Comments
Published on: 2020.12.02.

Az eredeti Gittler gitárt az 1970-es években találta ki Allan Gittler. A lehető legtöbb felesleges tulajdonságot kivonja a hagyományos elektromos gitárból.

Azáltal, hogy a hangszert a tiszta működésig párosítja, akkor jobban reagál a játék minden árnyalatára, bármilyen finom is. Azáltal, hogy nem csak a testet, hanem a nyak nagy részét is (beleértve a fogólapot is), valamint az összes hangerő- és hangszabályozót megszüntette, képes volt végterméke felé dolgozni; egy 73.66 cm hosszú, 7.62 széles, rozsdamentes acél gitár, súlya 2.26 kg.

llan Gittler ezekből a gitárokból 60-at, valamint 3 prototípus basszust készített az 1970-es évek végén és az 1980-as évek elején. Olyan szembetűnő volt a késztermék, hogy a New York-i MOMA múzeum vásárolta meg állandó gyűjteményükért, valamint Andy Summers, a Police zenekar gitárosa, (aki a Synchronicity II videóban játszott rajta).

Ezután Allan Gittler Izraelbe emigrált, és átvette héber nevét, az Avraham Bar Rashi-t. Sikertelen párkapcsolat és a hangszer újraélesztésére rövid ideig tartó próbálkozás után a gitár belépett az ikonikus tervezés kánonjába és legendává vált. Bar Rashi 2003-ban elhunyt, gyermekeire hagyta a zene és a design családi hagyományainak folytatására. Yonatan, a legidősebb fia, most a Gittler Instruments LLC partnere, valamint ragyogó ütőhangszeres, turnézó zenész.

https://gittlerinstruments.com/

Az orosz népi hangszer, a balalajka ismerős számodra?

A balalajka orosz pengetős népi hangszer. Őse a domra, egy orosz lantféle.

Háromszög alakú, fatestű hangszer. Húrjainak száma 3–6 lehet. Sokáig lenézett, primitív hangszernek számított, mígnem tökéletesítette két mester, Szemjon Nalimov és Franc Paszerbszkij. Ezután vált ismertté az egész világon az orosz népzene jellegzetes kísérő hangszereként. Koncertpódiumon, a szórakoztatózenében léteznek több zenészt foglalkoztató balalajka együttesek is. Ezekben a hangszer akár hatféle méretben és hangolásban is szerepelhet.

ITT TUDOD JÓ ÁRON MEGVENNI!

Balalajka orchestra:

Másik cikkben olvashattatok már a Bendzsóról és az Ukuleléről is, illetve a Népi húros hangszerek cikkünkben a 8 húros Banjo mandolinról is említést tettünk.

(tovább olvasom…)

Banjo+mandolin = Banjolin

Comments: 2 Comments
Published on: 2020.03.29.

Másik cikkben olvashattatok már a Bendzsóról és az Ukuleléről is, illetve a Népi húros hangszerek cikkünkben a 8 húros Banjo mandolinról is említést tettünk. Az alábbi hangszer származásának meghatározása miatt egy olvasónk kereste meg a Gitarpengeto-t.

Bemutatom Nektek ez a hangszert és mivel ELADÓ az info@gitarpengeto.hu címen lehet érdeklődni is.

Ez a hangszer nem keverhető össze a banjo+ukulele=banjolele hangszerrel.

A banjolin nevet 1885-ben szabadalmazta John Farris egy 8 húros hangszerre. A Farris banjolinját szoprán, alt, tenor és basszus modellekben kínálták. Ugyanakkor “konvertálta négy-húros hangszerré”, fenntartva a mandolin és a hegedű méretét és hangolását (GDAE).

Az alábbi hangszer 4-pár húrral rendelkezik.

Megjegyzés, hogy léteznek még hasonlóan kombinált hangszerek is, mint a banjocello, a banjogitár, vagy a banjolele.

Les Paul a találmányáról beszél

Tags: No Tags
Comments: No Comments
Published on: 2020.01.15.

Zenei múzeumok a világban cikkben is említett Mahwah Múzeumnak van egy kis állandó kiállítása, amely lehetővé teszi a látogatók számára, hogy megismerjék Les Paul életének és karrierjének lényeges mérföldköveit.

Bemutatásra kerülnek találmányai és más innovációi.

Egy újabb MIDI alapú gitár – ACPAD

Az év technikai újdonságai sorában újabb és ergonómikusabb hangszereket dobtak piacra. Ennek egyik újabb darabja az akusztikus gitár testre helyezhető érintő panel.

További midizéshez köthető cikkeinket itt találod. Ha jobban érdekel, nézd meg mindegyik videót!

A komponálás egyik lehetséges folyamata:

OMB gitár szintetizátor, pengetés nélkül

Comments: No Comments
Published on: 2020.01.11.

Az OMB gitárhoz illeszthető kiegészítő eszköz, amelyhez egyedi szoftver tartozik.
OMB vagyis One Man Band.

“Új technológia!” Valós időben nagyszerű hangzás-élményeket generál játék közben, automatikusan, PENGETÉS NÉLKÜL.

Az OMB otthoni gyakorláshoz, akár élő show-khoz használható. A kezdők és a profi gitárosok is hozzáadhatják a készüléket bármilyen meglévő akusztikus vagy elektromos gitárhoz (a gitár károsítása nélkül), vagy megrendelhetnek egy egyedi OMB gitárt, amelyhez előre telepítve van az OMB technológia.

Az OMB szabadalmaztatott technológiája késleltetés nélkül érzékeli a húrok rezgését/jeleit és konvertálja azokat digitális adatokká. A rezgéseket/jeleket bármilyen hang vagy akkord lefogásakor észleli a készülék, anélkül hogy a húrokat megpengetnénk. Az okostelefonon vagy táblagépen található alkalmazás átveszi a jeleket, amely lehetővé teszi, hogy olyan hangszínt és funkciókat válassz, mint például: automatikus kíséret, szólólejátszás, felvétel és így tovább.

Az eszköz beállítása:

Jowoom az OKOS hangológép

Jowoom Smart Tuner T2-vel gombnyomásra megspórolható a nehézkes hangolás.

Muszáj lesz vennem egyet!

  • A gyors és pontos hangoláshoz
  • LCD képernyő
  • Gitárszerű hangolóval rendelkező hangszerekhez használható
  • Akusztikus, klasszikus, elektromos gitár és ukulele számára
  • Kromatikus énekmód más hangszerekhez
  • 3 hangolási mód: automatikus, félig automatikus és egyéni (alternatív hangolásokhoz)
  • A Twin Sensing technológia csökkenti a hibaarányt és lehetővé teszi a folyamatos működést
  • Újratölthető USB-n keresztül
  • Méretek: (szélesség, szélesség, magasság): 36 x 97 x 110 mm
  • Súly: 212 g

ITT TUDOD JÓ ÁRON MEGVÁSÁROLNI!

Gibson Firebird gitárok a lánctalpak alatt!

Comments: No Comments
Published on: 2019.08.02.

A jól játszható gitárok elpusztítása felfoghatatlan, a cég mégis megmagyarázta a döntés okát.

Vajon mi lehet egy olyan döntés oka, hogy egy rosszabb minőségű hangszert inkább megsemmisítenek, minthogy a kapott pénzt karitatív célokra használnák fel.
Egy alkalmazott azt mondta, hogy a gitárok eladhatatlanok voltak, a Gibson cégnek le kellett írnia veszteségként. “Nem voltak biztonságsak az alkatrészek, nem ronthatták a vállalat imidzsét rossz minőségű hangszerekkel, a volt vezérigazgatót szerette volna az új tulajdonos kiszorítani.” A kérdések még így is vannak és persze számunkra marad a döbbenet.


Köszönjük, hogy kedveled a GitarPengeto.hu oldalt:

Melyik a kedvenc gitár márkád?
SzavazokSzavazás állása
Gitáros pólók
gitarpengeto_polo_banner