A jazz (dzsessz) gitár nem használ nyitott húrokat, lásd különböző hangolásokat. Nagyon kevés hajlítással játszott műfaj. A játék akkor-dallamokkal, akkodszólóval történik, ez nagyon gyakori. Ez azt jelenti, hogy minden akkord legmagasabb hangja alkotja a dallam hangot. Sokkal több kontraszt van az összhangzatokban és több a disszonancia is.
A jazzt nehéz hamisítani és imitálni, ha valaki nem érti a zeneelméletet. A legjobb módja, hogy kedvet kapjatok a jazz gitározáshoz, hogy kövess énekkel vagy hümmögéssel egy egyszerű dallamot.
A másik, hogy ismerni kell a modális és összhangzatos skálákat és azok ujjrendjeit.
A meghatározott hangzásért az első módszer, hogy ha blues hangot játszik a jazz zenész, az akkordnak ne játssza az alap 1. és az 5. akkordot. C skálát tekintve C az alap és G dúr a tonika.
A jazz gitáros az akkord / skála kapcsolatok körül improvizál, nem pedig a dallamot dolgozza át. Feltehetően nem játszanak riffeket, de amit észre vehetünk először, a szinkópa ritmus, az óra-szerű ritmust nem, viszont a gitáros használja a kromatikus skálákat E, F, F #, G, G #). Kicsit a ritmus előtt és mögött játsznak. Van egy kicsi feszültség is a játékban, ami mindig feloldódik.
Példa a ritmusra a jazz egy meghatározó hangszerén, a dobon keresztül:
Pingback: Sétáló basszus gitár játék technika - GitárPengető.hu
Pingback: John Weldon Cale egy meghatározó zenei alak - GitárPengető.hu
Pingback: Tommy Emmanuel az ujjal pengetős virtuóz gitáros
Pingback: Sétáló basszus gitár játék technika « GitárPengető.hu