Ötletek a jó improvizációs gitár játék technikához

Annak érdekében, hogy gitárosként a kreativitásodat még inkább meg tudd mutatni, összeszedtem néhány gondolatot, amelyek mentén még sokszínűbb gitárjátékot alkalmazhatsz.

Az improvizációs játékhoz egyrészt jó technika kell és megfelelő ötletek. Az alábbiakban jó néhány csak felsorolásra kerül, de biztosan találunk és találtok mindegyikre olyan példákat, amelyek ezeket lefedik. Egyenlőre nézzük őket sorra. Ha van még további javaslatotok, jelezzétek kommentben, vagy az info@gitarpengeto.hu e-mail címre.

 

Technikai javaslatok:

  • Kar használata, minden megpengetett hang után lenyomni egy pillanatra a kart, vagy épp meghúzni. Érdekes hangzás kerekedik ki belőle;
  • Figurán belüli hangnemváltás, például felfelé moll, visszafelé dúr vagy lefelé modális, visszafelé pentaton vagy blues skála;
  • Félig modális, például E6-D, aztán pentaton G-E1;
  • Triolák-szextolák;
  • Gyors játékhoz 3 hangot játszani minden húron, hogy kijöjjön a le-fel-le | fel-le-fel, stb;
  • Visszalépkedve: E1-ről 4-3-1; 3-1- (H)4 vagy E6-ról 1-3-4; 3-4-(A)1;
  • Skála közben visszajátszani az utolsó 3 hangot, majd így haladni tovább;
  • Nyújtani, majd így visszafelé kezdve piciket lebegtetni;
  • Vibrátózni 1-es és a többi ujjal is;
  • Vibrátó előtt 1 negyednyit szólni hagyni és utána lebegtetni;
  • Skála utolsó hangján nyújtani, de lehet például dúrnál a nagy szekundot nyújtani 3-massal;
  • Beakasztani a hüvelyk ujjat nyújtáskor, hogy pontos legyen a nyújtás;
  • A nyújtáskor ívben nyújtani (gondolatnyit lassan), hogy pontosan addig nyújtsunk, amíg azt kell, de ne nyújtsuk túl!

Ötletek:

  • 4-5-ös szabály, tehát lehet 4 és 5 hangot felváltva játszani;
  • Visszafelé lentről játszva 4 hang modálist játszani, majd a 2. hangról  megint 4-et;
  • Nyújtással kezdeni a szólót és akár azzal is folytatni;
  • Blues hangnál váltani blues és modális között;
  • Előre gondolkozni, hol vált a hangnem és skála;
  • Mélyebb hangról indítani a szólózást, hogy meg legyen az íve a magasabb felé haladva;
  • Ha az akkord A, akkor az A hangon állok meg;
  • Egy figurát több fekvésben megnézni;
  • Mondatszerűen improvizálni;
  • Duplán pengetve;

 

Kapcsolódó cikkek:

Oszd meg a cikket!

No Comments - Leave a comment

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


8 × hét =



Köszönjük, hogy kedveled a GitarPengeto.hu oldalt:
Translate in website:
Akkord fogás kereső
A add9


Thomann partnerek vagyunk
Partnereink
BAccord_LOGic_banner
Melyik a kedvenc gitár márkád?
Gitáros pólók
gitarpengeto_polo_banner
Banner csere logó
jazz-blues-gitarpengeto_banner
Gitárpengető.hu QR kód
gitarpengetohu_static_qr_code